Vanliga Frågor Vanliga Frågor
Varukorg

Vanliga Frågor

Vilken längd på swiss skin roller ska jag ha?

För att hitta den längd som passar just dig rekommenderar vi att du tittar i vår längdguide. Den förklarar vad de olika längderna på Skin Roller är bra för samt hur du använder och tar hand om din Skin Roller. Du hittar den här.

Vi rekommenderar att du använder din roller dagligen I 5-7 för att sedan vila lika många dagar. Behandlingsprocessen återupptas sedan i 12 veckor, därefter utvärderas resultatet. Behandlingsinstruktioner hittar du under "Instruktioner" på Skin Rollerns produktsida.

Rengöringen av din Skin Roller är ot roligt viktig. Detta gör man med Swiss Clinic Sanitizing Spray. Glöm inte att lägga till den i kassan, då den inte följer med automatiskt i kittet Skin Renewal.

Viktigt att tänka på!

— Börja alltid behandlingen med ett lättare tryck och låt huden vänja sig vid nålarna. Efter några behandlingar kan man öka trycket och hitta det som passar en själv bäst. Efter varje behandling kommer området att vara lite rödflammigt och varmt, och det sticker lite, precis som vid en mild solbränna.

— Är din hud extra känslig i ansiktet, d.v.s. att den lätt torkar ut eller reagerar snabbt på förändringar, så är det ett klokt val att börja en behandling med den minsta nållängden 0.2 mm.

— Var alltid lite försiktigare med trycket när du rullar runt ögonen, runt munnen, på hakan och halsen. I dessa områden är huden tunnare och ömtåligare.

— Vi rekommenderar att man later Swiss Clinic serum absorberas under ca. 1 timme innan annan gel eller kräm appliceras.

— Bästa sättet att förvara den rengjorda Skin Rollern efter varje behandling är att lägga tillbaka den i det genomskinliga plastfodralet, som medföljer. På detta sätt undviker man att damm, smink eller annan smuts kommer i kontakt med nålarna och risken för bakteritillväxt minimeras. Om inte fodralet finns tillgängligt måste Skin Rollern förvaras i en så ren miljö som möjligt.

Jag har inte mottagit en avisering ännu. var befinner sig mitt paket?

Om ditt paket inte får plats i brevlådan, så lämnas det vid ditt närmaste postombud av brevbäraren. Ombudet kommer då att skicka en mailavisering till den e-postadress som registrerades vid beställningen. Har paketet inte hämtats efter påminnelser, så skickas det slutligen ett brev.

Om du har mottagit en leveransbekräftelse, men inte fått någon avisering efter, så rekommenderar vi dig att du spårar ditt paket, för att att se var paketet befinner sig. Finns ett ombud dokumenterat, så kan du även hämta ut paketet med hjälp av spårningsnumret.

Jag har problem med att logga in. Vad ska jag göra?

I detta fall rekommenderar vi dig att du skapar ett nytt lösenord. Detta gör du genom att klicka på "Glömt lösenord" under fliken där du loggar in. Efter att du fyllt i e-postadressen du uppgav när du registrerade dig kommer vi skicka en säkerhetskod till dig via e-post. Ytterligare förklaring kring vad du ska göra får du i e-posten.

Varför fungerar inte min rabattkod?

Om du har en rabattkod du vill använda dig av skriver du in den i kassan, under "presentkort" och klickar på "Uppdatera". Det är viktigt att du skiljer på stora och små bokstäver när du skriver in koden och se gärna igenom villkoren för rabatten om du är osäker på vad som gäller.

Att koden inte går att utnyttja kan bero på följande:

  • Koden har utgått.
  • Ett minsta totalbelopp krävs (t.ex. minst 500,-).
  • Koden har använts vid en tidigare beställning.

Vänligen läs igenom villkoren för just den rabattkod, som du har erhållit.