Vanliga Frågor Vanliga Frågor
Varukorg

Vanliga Frågor

Hur lång är leveranstiden?

Vi skickar alltid din beställning nästkommande arbetsdag och normal leveranstid är mellan 1-3 dagar.

Hur returnerar jag?

Det är viktigt för oss att kunna erbjuda dig en så enkel returprocess som möjligt.

När du vill returnera en produkt, flera produkter eller hela din beställning, så ber vi dig följa dessa steg:

  1. Kontakta oss via mail, chatt eller sociala medier och ange både ordernummer och anledning till returen.
  2. Inom 24h mottar du en retursedel bifogad i ett mail.
  3. Skriv ut retursedeln.
  4. Lägg de produkter du returnerar i ett transporttåligt paket och förslut det noga. Vi föredrar att du använder det emballage som du mottog produkterna i. OBS! Du behöver inte lämna något papper eller meddelande i paketet.
  5. Klistra på retursedeln överst på paketet och lämna det vid ett PostNord ombud. Returen ska överlämnas till ombudet inom 10 arbetsdagar från och med den dagen retursedeln mottogs.
  6. När returen har mottagits, registrerats och kontrollerats av oss och allt stämmer enligt vår överenskommelse, så skickar vi en bekräftelse via mail.
Viktigt!
Om du har ångrat eller vill byta produkter, så är det ytterst viktigt att produkterna mottas i säljbart skick. Skulle de inte vara i detta skick, så förbehåller vi oss rätten att skicka tillbaka paketet samt debitera dig för fraktkostnaden.

Kan jag spåra mitt paket?

På "Mina Sidor" kommer paketets spårningsnummer registreras efter att paketet lämnat vårt lager.

Du kan antingen spåra paketet direkt i "Mina Sidor" eller hos DHL.
Sändningsnumret ska finnas med i leveransbekräftelsen.

Om du har mottagit en leveransbekräftelse, men inte fått en avisering efter flera dagar, så rekommenderar vi att du spårar ditt paket. Finns ett ombud dokumenterat kan du även hämta ut paketet med hjälp av spårningsnumret. Ett enkelt sett att ha koll på sina beställningar, inte bara från oss utan även andra företag, är att ladda ner appen "Mina Paket"

Vilka betalningssätt erbjuder ni?

Det ska först och främst vara tryggt och säkert att handla hos oss, men det skadar inte att ha fler betalmöjligheter.

Vi jobbar tillsammans med Klarna som erbjuder en uppsjö av betalningsalternativ.
Allt från vanlig 14 dagars faktura, kortbetalning, betal-senare-kampanjer och en hel del annat. Det ska finnas ett alternativ som passar dig bäst.

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt på alla ordrar över 350kr. Ordrar under 350kr kommer med en fraktkostnad om 49kr.

Är produkterna fria från animaliska ämnen?

Alla våra hudvårdsprodukter, med undantag för Night Cream, är fria från animaliska ämnen.

Nattkrämen innehåller bivax, en ingrediens som man ännu inte lyckats framställa artificiellt. Med dess unika egenskaper verkar det mer skyddande än oljor och fetter tack vare sina vaxämnen och på grund av att det långsamt tas upp av huden. Det täpper inte till porerna, verkar lugnande på irriterad hud och är uppmjukande. Snigelsläm är även en animilisk ingrediens i vår Night Cream, känt för sina återhämtnings- och återfuktningsegenskaper.

Ingen av våra produkter testade på djur och vi är stolta medlemmar av PETA (People for the Ethical Treatment of Animals).