Kundtjänst Kundtjänst

Varukorg

Kundtjänst

Välkommen till Swiss Clinic's kundtjänst. Du kan kontakta oss via telefon eller e-post. Vår målsättning är att alltid svara senast nästföljande vardag.

Kundtjänst har öppet:

Mån - Fre  09.00 - 17.00

Tel: 020 121 095

Mail: info@swissclinic.se

Idag är vår kundsupport stängd.

Du är välkommen att maila oss ditt ärende till info@swissclinic.se eller hitta svaret under ’Vanliga frågor’ här.

Vi på kundtjänsten önskar dig en fortsatt fin dag.

Med vänlig hälsning,
Swiss Clinic

Vad kan vi hjälpa till med?

Behöver jag skapa ett konto och logga in för att handla hos er?

Nej, det behöver du inte. Leta bara upp den produkt du vill köpa, lägg den i varukorgen och klicka dig sedan vidare till kassan.

Varför ska jag köpa av er och inte av era konkurrenter?

Swiss Clinic har sedan starten utvecklat och sålt nischade skönhetsprodukter som är bevisat effektiva. Den gemensamma nämnaren för produkterna är att de har en bestående effekt på våra kunders skönhet, till skillnad från smink. Produktkoncepten är utvecklade med ledande experter från hela världen och ett dedikerat team i Schweiz där ledorden är kvalité, innovation, resultat och säkerhet.

Kan jag ändra/avbeställa min order?

Om du vill avbryta din order, eller delar av den, vänligen kontakta kundtjänst så fort som möjligt.

Jag ångrar mitt köp, vad gör jag nu?

Enligt lag kan man utnyttja sin ångerrätt inom 14 dagar från den dagen man mottog leveransen. Detta gäller även om man önskar byta en produkt. För att få returinstruktioner ber vi dig vänligen att kontakta vår kundtjänst. E-post: info@swissclinic.se, Telefon: 020 - 12 10 95 eller via sociala medier. Brutna produktförpackningar accepteras inte i retur vid ångrad beställning eller byte av produkt. Ångrar man beställningen eller önskar byta produkt står kunden för returkostnaderna.

Hur lång är leveranstiden?

Vi skickar alltid din beställning nästkommande arbetsdag och normal leveranstid är mellan 1-3 dagar.

Vad kostar frakten hos Swiss Clinic?

Swiss Clinic har alltid fri frakt.

Tillkommer det några andra avgifter?

Nej, det tillkommer inga andra avgifter.

Hur skickas produkterna?

Din beställning packas på vårt lager i Stockholm och fraktas vidare med Posten direkt hem till din brevlåda eller närmaste postombud. Det är din brevbärares beslut var paketet lämnas, beroende på hur stort det är.

Hur gör jag om jag vill byta en produkt?

Du har 14 dagars öppet köp från den dagen du har mottagit ditt paket, förutsatt att produkten hålls i väsentligt oförändrat skick och i de fall då produkten är plomberad ska denna vara obruten. Vill du byta till en annan produkt så kontakta kundtjänst, så hjälper vi dig. Vid retur eller byte betalar du själv returkostnaden.

Jag ångrar mitt köp, vad gör jag nu?

Som kund hos Swiss Clinic har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Kontakta alltid Swiss Clinic och informera att Du vill returnera en vara, så hjälper vår kundtjänst dig. Vi är tillgängliga via både telefon och e-post.

Retur

Eftersom våra produkter är känsliga för förvaring i ogynnsamma förhållanden (t.ex. höga temperaturer) vänligen kontakta kundtjänst omedelbart om du av någon anledning vill returnera en vara. Om inte vår kundservice kontaktas innan produkten skickas tillbaka, kan en hanteringsavgift komma att debiteras.

Skicka produkten till:
Swiss Clinic
Postbox 7712
10395 Stockholm, Sverige

Varför fungerar inte rabattkoden?

Om du har en rabattkod som du vill använda dig av så skriver du in den i kassan, under ”presentkort” och klickar på ”Uppdatera”. Det är viktigt att du skiljer på stora och små bokstäver när du skriver in koden och se gärna genom villkoren för rabatten om du är osäker på vad som gäller.