Swiss Clinic byter grafisk identitet Swiss Clinic byter grafisk identitet

Varukorg

Swiss Clinic byter grafisk identitet

Swiss Clinic byter grafisk identitet

Idag har vi lanserat en ny grafisk profil. Med denna uppfräschning vill vi förstärka vår unika position som premiumvarumärke inom hemmabehandlingar.

Från och med idag har vi ett nytt utseende på vår grafiska profil och därmed även på all kommunikation, hemsida och förpackningar. Den nya identiteten syftar till att bättre reflektera Swiss Clinic´s kärnvärden och är anpassad för den starka tillväxtfas vi befinner oss i, med ett ökat fokus på digitala kanaler, nya marknader, innovation och produktutveckling.

Den nya, både moderna och tidlösa, logotypen kombineras med starka identitetsfärger, ett unikt typsnitt och en liggande design på våra förpackningar. Identiteten kommer särskilja oss mer både i digitala miljöer och i hyllorna hos våra återförsäljare.

Den nya identiteten kombinerar en ikonisk symbol och en ny logotyp. Symbolen symboliserar färdigställande och enhetlighet. De klassiska färgerna silver och vitt kompletteras med element i en mörk röd färg, Deep Scarlett, som tillsammans med den liggande designen representerar balansen mellan klinisk innovation och modern skönhet.

Under hösten kommer du som kund se olika logotyper och förpackningar tills vi succesivt har fasat in vår nya identitet. Var så säker, det är samma Swiss Clinic, bara lite mer strålande och glamoröst – precis som Du!

Make a Difference