Returer Returer
Varukorg

Returer

Hur returnerar jag?

Det är viktigt för oss att kunna erbjuda dig en så enkel returprocess som möjligt.

När du vill returnera en produkt, flera produkter eller hela din beställning, så ber vi dig följa dessa steg:

1. Kontakta oss via mail, chatt eller sociala medier och ange både ordernummer och anledning till returen.
2. Inom 24h mottar du en retursedel bifogad i ett mail.
3. Skriv ut retursedeln.
4. Lägg de produkter du returnerar i ett transporttåligt paket och förslut det noga.
Vi föredrar att du använder det emballage som du mottog produkterna i.
OBS! Du behöver inte lämna något papper eller meddelande i paketet.
5. Klistra på retursedeln överst på paketet och lämna det vid ett PostNord ombud.
Returen ska överlämnas till ombudet inom 10 arbetsdagar från och med den dagen retursedeln mottogs.
6. När returen har mottagits, registrerats och kontrollerats av oss och allt stämmer enligt vår överenskommelse, så skickar vi en bekräftelse via mail.

Viktigt!
Om du har ångrat eller vill byta produkter, så är det ytterst viktigt att produkterna mottas i säljbart skick. Skulle de inte vara i detta skick, så förbehåller vi oss rätten att skicka tillbaka paketet samt debitera dig för fraktkostnaden.

Hur vi hanterar fakturor och återbetalningar kan du läsa i nedanstående frågor&svar.

Kostar det mig något om jag vill returnera produkterna?

Inte hos oss! Retursedeln du får via mail och skriver ut är förbetald.

Varför finns det inte en retursedel med i paketet?

Vi lägger stor vikt på att förbättras med hjälp av dig. Därför vill vi att du först kontaktar oss och ger oss din feedback och anledningen till returen. Om vi lägger med en retursedel i paketet, så skickas den bara tillbaka och vi vet inte vad vi har kunnat göra bättre.

När blir jag återbetald?

När returen har mottagits, registrerats och allt stämmer enligt vår överenskommelse, skickar vi och Klarna en bekräftelse vi mail angående återbetalningen. Beroende på vilken bank du har, så kan transaktionen ta allt mellan 3 och 10 bankdagar.

Vad händer med min obetalda faktura vid en retur?

Det beror på anledningen till returen. Det är därför viktigt att du delar med dig av denna information innan du returnerar något till oss.

Ångrar produkt/order och vid reklamation:
Vi flyttar förfallodatumet, så att det finns gott om tid för oss att motta och registrerar returen.
Därefter krediterar vi beloppet enligt överenskommelse.

Byte av produkt:
Vi flyttar förfallodatumet, så att det finns gott om tid för dig att motta den nya leveransen innan.
Originalfakturan gäller fortfarande, bara att förfallodatumet har senarelagts.

Inte möjligt att hämta ut paketet från postombudet:
Vi flyttar förfallodatumet, så att det finns gott om tid för dig att motta den nya leveransen innan.
Originalfakturan gäller fortfarande, bara att förfallodatumet har senarelagts.

Kontaktar ni Klarna eller måste jag göra det?

Vi jobbar i Klarnas system när vi hanterar betalningarna. Alla ändringar registreras därmed direkt hos Klarna.

Tillkommer det några extra avgifter för returer?

Inte om man kontaktar oss innan, så att vi har möjligheten att förbereda returhanteringen när paketet mottas på vårt lager. Vid utebliven kontakt för ej uthämtade leveranser kan vi debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, som för nuvarande är 200 SEK.