Faktura och Betalningar Faktura och Betalningar
Varukorg

Faktura och Betalningar

Vad är klarna checkout?

Klarna Checkout är ett nytt och enkelt betalsystem, där du som tidigare handlat med Klarna blir ihågkommen. Klarna Checkout är en betallösning där du kan välja flera olika betalsätt: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank.
Med Klarna Checkout behöver du bara fylla i e-postadress och postnummer, och sedan slutföra köpet. Först bekräftas köpet och sedan väljer du vilket betalsätt du vill använda: Klarna Faktura, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank. Väljer du att inte ändra betalsätt blir det automatiskt Klarna Faktura. Väljer du Klarna Faktura kommer en e-postfaktura att skickas till den angivna mejladressen.
Väljer man Klarna Konto (delbetalning) kommer det skickas ett avtalsbrev i slutet av den månad beställningen genomfördes.
Klarna Checkout är en kostnadsfri betallösning för våra kunder. Det betyder att det inte tillkommer någon extra avgift om man väljer Klarna Faktura (14 dagars betalningsfrist).

Varför kan jag inte beställa mot faktura?

Vid köp mot faktura eller delbetalning gör Klarna en bedömning för att avgöra om du kan handla för det valda beloppet.

Bedömningen baseras på en kombination av följande faktorer:

- din tidigare betalningshistorik hos Klarna

- beloppet du vill handla för

- extern information som Klarna hämtar från en kreditupplysningsbyrå

Om köpet blir nekat ber vi dig testa kort- eller direktbetalning i stället.

Vid ytterligare frågor ber vi dig kontakta Klarnas kundtjänst.

Jag har inte mottagit min faktura. Hur gör jag?

Du kan antingen kontakta vår kundtjänst eller kontrollera det själv genom att logga in på www.klarna.se med ditt personnummer och Bank-ID.
Besök vår Kundtjänstportal här, för enklast och snabbast support.

Väljer man Klarna Konto (delbetalning) kommer det skickas ett avtalsbrev i slutet av den månad beställningen genomfördes.